neděle 27. února 2022

Pokračujeme

 Přátelé, zaujal mě tento biblický text, doufám, že zaujme i vás, tak vzhůru do toho:

Mk 8 31 A začal je učit (Ježíš), že Syn člověka(Ježíš mluví o sobě) musí hodně trpět a být zavržen od starších, předních kněží a učitelů Písma, být zabit a po třech dnech vstát z mrtvých.

Mk 8 32 A mluvil o tom otevřeně. Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat.

Mk 8 33 Když se však Ježíš otočil a uviděl své učedníky, pokáral Petra a řekl: "Jdi ode mne, satane, protože ti nejde o věci Boží, ale o věci lidí."

Mk 8 34 A zavolal si zástup se svými učedníky a řekl jim: "Chce-li někdo jít za mnou, ať zapře sám sebe a vezme svůj kříž a následuje mne.

Mk 8 35 Neboť kdo by chtěl svou duši zachránit, zahubí ji. Kdo však zahubí svou duši kvůli mně a evangeliu, zachrání ji.

Mk 8 36 Vždyť co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svou duši?

Mk 8 37 Neboť co může dát člověk výměnou za svou duši?

Mk 8 38 Kdo by se styděl za mně a za moje slova v tomto cizoložném a hříšném pokolení, za toho se bude stydět i Syn člověka, když přijde ve slávě svého Otce se svatými anděly."

Co k tomu dodat? Možná to, že se občas chováme podobně jako Petr - myslíme o sobě, že jsme chytřejší než Bůh. Pokud jsme ale rozumní, měli bychom se poddat Božímu slovu, nakonec Bůh má pravdu, nikoliv my. V další části textu je myšlenka či rada, abychom byli ochotni pro Evangelium položit dokonce i život. Pak nás čeká odměna, právě život. Líbil se mi postoj ukrajinského prezidenta, kdy poté, co mu nabídli tajné služby ze západu útěk z Kyjeva, zůstal se svým lidem i za cenu ztráty vlastního života. Zdá se mi to správné z mého pohledu a z pohledu Božího (asi).  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokračujeme - krátká úvaha o životě

 Přátelé, dnes bych chtěl zapřemýšlet nad tímto biblickým textem: 40 I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho n...