neděle 24. ledna 2021

Pokračujeme s menší odbočkou

 Přátelé, dnešní příspěvek je trochu mimo Lukášovo e. Lukáš bude příště. Dnešní: Co bylo dříve, vejce nebo slepice?

Jak věřící člověk jsem občas konfrontován v diskusi s nevěřícím. Některé argumenty pak stojí za to, abych je zapsal, snad to někomu přijde k užitku. Mám několik důvodů, proč věřím tomu, že Bůh existuje a že Bůh  stvořil člověka. Nevěřím v evoluci a sílu přírody, která by dlouhodobým působením přivedla mrtvou hmotu k lidskému pokolení popř. aby celý Vesmír vzniknul po velkém třesku bez Božího zásahu. Můj diskutující mi vyčetl, že nesleduji vědeckotechnické  informace, které dokazují, že evoluce a síla přírody stvořila svět do té podoby, v jaké jí dnes můžeme vidět. Nějak jsem se bránil, ale některé argumenty my došly až později. Tady jsou: Cca 20 roků jsem byl velký příznivec evoluce, nevěřil jsem, že by Bůh mohl existovat. Byl jsem v tom "zakopaný" a nechtěl jsem slyšet nic jiného. Pak došlo k události, která mě dovedla ke čtení a studiu Bible a všechno evoluční se u mně sesypalo jako domino. Příběhy Božího jednání s lidstvem byla těžkovyvratitelná a navíc jsem začal pomalu poznávat Boha.

Boha trochu jako souseda, se kterým se začnete bavit a soused není ani slepý, ani hluchý. Podle mého těžko se člověk stane nevěřícím, pokud už jednou nějakým způsobem Boha poznal. Představte si, že žijete s manželkou 20 let společného života a pak se objeví vědecký dokument, který bude tvrdit, že vaše manželka neexistuje. Začnete tyto dokumenty sledovat? Každý člověk může Boha podle mého osobně poznat, chce to splnit jednu podmínku: Seznámit se s evangeliem a požádat Boha, aby se mu dal poznat. Jinak k tomu evangeliu - je to dobrá zpráva o Ježíši Kristu, který přišel na svět z lásky k lidem, by je zachránil či smířil s Bohem a aby člověk měl pozemský kontakt s Bohem a aby jednou obstál před Bohem u věčného soudu. Zachraň se kdo můžeš vírou v Ježíše Krista - toť je asi Boží poselství do dnešního dne pro svět kolem nás. Může se z věřícího člověka stát nevěřící? Asi ano a to, když ztratí kontakt s Bohem, protože nečte Bible, s Bohem nekomunikuje, přestane se setkávat s věřícím a krmí svou dušičku nepravdou. Pak ho to stojí to nejcennější a to, že "ztratí svou duši".

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokračujeme - krátká úvaha o životě

 Přátelé, dnes bych chtěl zapřemýšlet nad tímto biblickým textem: 40 I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho n...