neděle 9. května 2021

Proč nevěřím v evoluci

 Přátelé, občas narazím s někým na toto téma a jsem často překvapen, jak jsou mnozí skálopevně přesvědčení, že např. lidstvo vzniklo evoluci z mrtvé hmoty, která vznikla z nějaké energie a ta existovala z nějakého neznámého důvodu odjakživa. 

Před mnoha léty jsem měl možnost být u zajímavé situace: Můj starší bratr byl a je velmi zručný a něco vyráběl v dílně. Vedle něho jeho malý synek ve věku cca 3-4 roky také něco vyráběl. Ten malý měl v ruce pilku na dřevo a řezal kus staré desky.  Zeptal jsem se ho: "Co děláš?", odpověď "Žežu!" - ještě neuměl říci písmeno Ř. Já na to: "A co to bude?" On na to: "Nevím" a podíval se na mně nechápavě, co je to za blbou otázku. Jeho rozum ještě nebyl natolik vyzrálý, aby měl nějakou představu, co by z toho mohlo být. Brácha vyráběl nějakou poličku, věděl, co chce a byla z toho polička. Ten malý měl za nějaký čas vedle sebe hromádku pořezaných kousků dřeva. 

Přátelé, toto je klasický příklad pro to, abychom pochopili rozdíl mezi vznikem věcí evolucí tj. bez rozumu a s rozumem. Člověk by si měl položit otázku, zdali lidská bytost mohla vzniknout bez rozumu někoho vyššího či nikoliv. Ten, který věří v evoluci by si měl položit otázku, jak ten člověk vypadal před xxx léty a měl by se dostal až k neživé hmotě, pak k energií  a pak? Kde tady ta energie vzala? Možná bychom nějakou teorii vymysleli, ale důkazy? Pohádky často začínají textem Bylo, nebylo. 

Možná by se měl zmínit jeden fyzikální zákon (II. termodynamický zákon), a to, že neživá hmota samovolně přechází nikoliv k vyššímu uspořádání energie ale k nižšímu uspořádání. Př: Když necháte nějaký čas plot bez servisu, za nějaký čas se rozpadne.

 Můj závěr je: Evoluce je pro mně nepřijatelná z důvodu mimo jiné logického - viz výše uvedený text.

Po seznámení se s Biblí jsem pak došel k závěru, že Bůh je ten, který má rozum a některé věci vymyslel a stvořil On, včetně člověka. I když jsme ho (Boha) neviděli, můžeme ho poznat podle jeho projevů. Mnohé věcí kolem nevidíme, ale věříme, že existují, protože se projevují - např. lidská myšlenka o stavbě domu, nevidíme myšlenku, neznáme toho, kdo měl stavbu na srdci, přesto věříme, že dům nevzniknul sám od sebe. O Bohu navíc vydali mnozí věrohodná svědectví, stačí otevřít Bibli případně si pustit videa na youtube na téma svědectví o Bohu. Je tato otázka důležitá? Podle mého klíčová, protože rozhoduje nakonec o tom, jak budeme trávit poslední okamžiky našeho života a hlavně co se s námi bude dít po smrti. Podle Bible běda těm, kteří neuvěřili Bohu o Ježíši Kristu.

            

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokračujeme - krátká úvaha o životě

 Přátelé, dnes bych chtěl zapřemýšlet nad tímto biblickým textem: 40 I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho n...