středa 12. května 2021

Proč se špatně dokazuje víra

 Přátelé, je velmi těžké někoho přesvědčit, aby uvěřili něčemu, aby se vydali určitým směrem a za nějaký čas dosáhli s tím spojeného cíle. Noe kdysi uvěřil Bohu, že za nějaký čas přijde velká voda a spláchne každého, kde nebude ochoten skončit se svým hříšným způsobem života. Stavěl velkou loď - archu, a ačkoliv bylo moře daleko a moc to na velký déšť nevypadalo, dílo dokončil a voda přišla. Stavěl archu 120 let. Jak měl lidem dokázat, že jednou přijde velká voda? Chtěli bychom říci, že neměl v rukou žádný vědecký důkaz. Když se ale nad příběhem zamyslíme, pak bychom mohli dojít k závěru, že se nemuselo tolik lidí utopit. Stačilo trochu selského rozumu: Když zemědělec bude místo práce na poli ležet u televize, měl by očekávat, že nebude úroda. Stejně tak lidská morální zkaženost musí něco přinést. Bible říká, že nezájem o pravdu člověku přinese zkázu. 

Kdysi jsem uvěřil, že vzdělání mi může přinést lepší život. Těžko jsem mohl v té době někomu dát o tom důkazy. Někteří se tomu posmívali. Od té doby uteklo mnoho vody a moje víra se ukázala, že byla správná. Kdybych zůstal u povolání, které jsem dělal před mým vysokoškolským studiem, už bych tady možná ani na světě nebyl, bylo to moc drsné a fyzicky náročné. Posledních 20 let jsem svůj život postavil na víře v Ježíši Krista a raduji se z toho, co mi to v budoucnosti přinese. Těžko se to dokazuje. Moje víra je zatím postavena na biblickém příběhu o Ježíši. Jedná se však o investici do budoucna, stejně jako dobře vybraná škola. Každému radím: Seznamte s biblickým Ježíšem, možná dojdete k závěru, že nabídka velkého pokladu je věrohodná, a dáte se na novou cestu. Ježíš řekl klíčová slova, která si připomínám skoro každý den: "Hledejte především království Boží a všechno ostatní vám bude přidáno." A já říkám:
Věřím v JK a proto investuji do hledání BK každý den kousek svého drahocenného času.     

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokračujeme - krátká úvaha o životě

 Přátelé, dnes bych chtěl zapřemýšlet nad tímto biblickým textem: 40 I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho n...