čtvrtek 15. července 2021

Pokračujeme, menší odbočka

 Všechny pozdravuji. Trochu odbočím od textu z Lukášova e., ale prosím, nedělejte paniku, zase se k němu vrátím. Včera jsem potkal jednu starší sousedku a na pozdrav "Jak jde život?" jsem dostal tuto odpověď: "Trošku to ještě jde!" 

Přátelé, tak to je, pokud jsme mladí, máme před sebou celý život, když je mládí za námi, uvědomujeme si, že tady nebudeme na věky a že jednou si budeme muset vybrat poslední den našeho pozemského života. Dostali jsme pro pozemský život omezený čas. Jak s ním nakládáme? Jedna známá mi nedávno řekla, že se snaží bojovat o to, aby měla chuť do života. O co bojujete vy? Zajímavý text je v Markově evangeliu 8. kap:

  • 34Zavolal k sobě (Ježíš) zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
  • 35Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej.
  • 36Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život?
  • 37Zač by mohl člověk získat zpět svůj život?
  • 38Kdo se stydí za mne a za má slova v tomto zpronevěřilém a hříšném pokolení, za toho se bude stydět i Syn člověka, až přijde v slávě svého Otce se svatými anděly.“
Jedna stará husitská píseň má text "Ježíš nám za škodu stojí." Už to tak je, že pokud chceme něco získat, musíme něco obětovat, musíme být ochotní trpět nějakou škodu. Ježíš nám naznačuje, že dobrou investicí je žít pro Něho a Jeho věc. Jeho věcí je dostat k lidem evangelium, které má moc zachránit lidí od prokletí hříchů. Vyzývá nás, abychom se na tom podíleli a tak získali život - věčný.  

     

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokračujeme - krátká úvaha o životě

 Přátelé, dnes bych chtěl zapřemýšlet nad tímto biblickým textem: 40 I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho n...