sobota 4. září 2021

Pokračujeme

 Přátelé, udělejte si pár minut na kratší biblický text, možná vám přinese užitek.

V Lukáš. evangeliu pokračuje tento text:

  • 5Řekl jim (Ježíš): „Někdo z vás bude mít přítele, půjde k němu o půlnoci a řekne mu: ‚Příteli, půjč mi tři chleby,
  • 6protože právě teď ke mně přišel přítel, který je na cestách, a já mu nemám co dát.‘
  • 7On mu zevnitř odpoví: ‚Neobtěžuj mne! Dveře jsou již zavřeny a děti jsou se mnou na lůžku. Nebudu přece vstávat, abych ti to dal.‘
  • 8Pravím vám, i když nevstane a nevyhoví mu, ač je jeho přítel, vstane pro jeho neodbytnost a dá mu vše, co potřebuje.
  • 9A tak vám pravím: Proste, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno.
  • 10Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a kdo tluče, tomu bude otevřeno.
  • 11Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu?
  • 12Nebo by mu dal štíra, když ho prosí o vejce?
  • 13Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!“
Před nějakým časem jsem se snažil pozvat na biblickou hodinu jednoho pána. Mělo to asi tento průběh: Řekl jsem: "Dovolte, abych vás pozval na krátké setkání s Biblí, můžete se něco dozvědět o Biblickém Bohu a dalších souvislostech s tím spojených." Dostal jsem tuto odpověď: "Bůh mi v životě nikdy nepomohl a tak nikam nepůjdu". Moje reakce: "Požádal jste ho někdy o pomoc?". Odpověď: "Nikdy, přece neexistuje!" Tak skončila naše rozprava. 
Přátelé, Bůh se nám nedá poznat proti naší vůli. Respektuje naše NE. Přemýšlejme však, co nám naše NE přinese? Jelikož jsme každý hříšníci z pohledu Biblického, pak duchovní smrt, protože "mzdou hříchu je smrt, ale Boží milostí život věčný skrze víru v Ježíše Krista". Naše NE rozhoduje o tom, kde budeme trávit věčnost. Dalším následkem našeho Ne je pak, že nemůžeme využívat či aplikovat dnešní text ve svých životech. Pokud řekneme ANO, můžeme prosit Boha o Ducha Svatého, který nám pak ukazuje věci, jenž mají hodnotu věčného i pozemského života. 
  
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokračujeme - krátká úvaha o životě

 Přátelé, dnes bych chtěl zapřemýšlet nad tímto biblickým textem: 40 I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho n...